Savaitraštis

Užsispyręs ilgaamžis gelbėtojas savižudis
Šiame numeryje:
  • Kraunama...

Dauguma žmonių nesirgtų vėžiu, jei sveikiau gyventų

Teksto dydis:
2011-12-09
Dauguma žmonių nesirgtų vėžiu, jei sveikiau gyventų

Mitybos subalansavimas yra svarbus vėžio rizikos prevencijai, skelbiama Didžiojoje Britanijoje atlikto tyrimo išvadose.

Apie 40 proc. moterims ir 45 proc. vyrams diagnozuojamų vėžio atvejų galėtų nebūti, jei žmonės rinktųsi sveikesnį gyvenimo būdą ir labiau rūpintųsi savimi – mažiau vartotų alkoholio, rūkytų ir kruopščiau reguliuotų savo svorį, rašo „Guardian.co.uk“.

Tyrimas atliktas išanalizavus duomenis apie Jungtinės Karalystės onkologinius pacientus. Profesoriaus Maxo Parkino iš Londono universiteto vadovaujamos mokslininkų grupės atliktas darbas laikomas viena išsamiausių mokslinių studijų apie vėžio rizikos veiksnius. Studiją finansavo Didžiosios Britanijos vėžio tyrimų fondas (angl. Cancer Research, UK).

Pagrindiniu vėžio sukėlėju dėl netinkamo gyvenimo būdo laikomas rūkymas – jis yra 23 proc. vyrų ir 15,6 proc.moterų vėžio priežastis. Pagrindinis rizikos veiksnys moterų krūties vėžiui atsirasti yra per didelis kūno svoris, o alkoholio vartojimas tam turi mažesnę įtaką.

Mityba, kai racione trūksta vaisių, daržovių, vartojama per daug druskos, raudonos mėsos ir per mažai skaidulinių medžiagų turinčio maisto, kaltinama dėl 9,2 proc. vėžio atvejų. Nutukimas ir antsvoris siejamas su 5,5 proc. visų vėžio atvejų (6,9 proc. moterų ir 4,1 proc. vyrų), o pomenopauzinio laikotarpio moterų grupėje antsvoris susijęs net su 80 proc. diagnozių.

Alkoholis siejamas su 4 proc. visų vėžio atvejų (4,6 proc. vyrų ir 3,3 proc. moterų). Per didelis deginimasis saulėje – su 3,5 proc. „Daug žmonių mano, kad vėžys yra genuose ir kad šios ligos išvengimas yra sėkmės dalykas. Tačiau, žiūrint į tyrimų rezultatus, pasidaro aišku, kad net 40 proc. atvejų mes patys galime pakeisti savo sveikatos ir ligos istoriją“, – komentavo prof. Maxas Parkinas. Analizė pateikė ir naujų įžvalgų. „Nesitikėjome aptikti, kad vaisių ir daržovių mitybos racione stygius yra toks svarbus vyrų vėžio rizikos prevencijai. O kalbant apie moterų vėžio atvejus nauja tai, kad antsvoris yra didesnis rizikos veiksnys negu alkoholis“, – sakė jis. Kiti dažnesni vėžio rizikos veiksniai – žmogaus papilomos virusas (ŽIV), darbas su pavojingomis medžiagomis, tokiomis kaip asbestas, fizinio krūvio stygius, radiacija, vengimas maitinti krūtimi, hormonų terapija.

Parengė Džina Donauskaitė

Skaityti komentarus (0)
Jūsų komentaras